torsdag 2 oktober 2008

It will never die!!!

Nördpeppen är högre än någonsin. Min trygga vrå där jag samlat på mig alla små saker som jag peppar. Jag ser inte min barndom som en lycklig tid, men ändå så är jag så sjukt nostalgisk och gillar nästan allt jag gillade när jag var barn. Nu har jag hittat alluc.org. Där finns det mesta i serie-väg streamat. Det började med att jag ville kolla anime, men nu har jag snöat in mer och mer på gamla serier jag tittade på när jag var liten. He Man, She Ra, Thundercats, Defenders of the Earth (Mandrake e den bästa superhjälten ever, jag menar...hög hatt och cape!!!), Dungeons and Dragons och den extremt fruity Rainbow Brite. En liten varning om du vill återuppleva barndomen: saker som kändes häftiga när du var 8 är inte så häftiga längre. Men klarar du bara att ha distans till dina gamla serier är det nog lugnt. Vill du inte sabba din gamla bild av det, är det bäst att inte titta.
En film från barndomen jag aldrig kommer tröttna på är Ronja Rövardotter. Jag måste ha varit jätteliten när jag såg den för första gången, men jag minns fortfarande hur det kändes att sitta just där jag satt på golvet framför TV:n och fick min första riktigt fina film-upplevelse. Jag kan nästan våga säga att just Ronja Rövardotter är grunden till min enorma film-pepp.

Annars då? Ja, jag kan inte avsluta texter såatteh...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida