torsdag 25 september 2008

göra nytt, göra annorlunda

Jag märker ju att jag på något plan är deprimerad. Depression följer mönster. Det speglas bl a av hur jag har det omkring mig. Mitt hem är stökigt. Istället för att vika ihop mina rena kläder så ligger dom i en hög på sängen som jag f.ö. ändå inte sover i. Jag sover framför TV:n. Jag diskar inte utan jag går ut och äter. Och det är bara när jag är så hungrig att jag tvingas ut.
Nu sitter jag här och har tråkigt. Men jag vill inte plugga, inte städa, inte ens gå ut och träffa någon.
Men nu inser jag lite vad jag behöver göra. Jag kan inte skjuta upp saker längre. Nu måste jag få lite struktur på mig själv och mitt liv om jag så måste tvinga mig själv.
IDAG: städa, diska, tvätta, betala räkningar, lämna in mitt jävla sofföverdrag till kemtvätten, storhandla
IMORGON: köpa böcker, göra upp ett plugg-schema, plugga arslet av mig
LÖRDAG: mera pluggande, gå på bio med son, ännu mera pluggande
SÖNDAG: plugga, plugga, leka med son, PLUGGA!
Men jag får inte glömma att känna efter. Risken finns ju att jag istället för att få en nystart bränner ut mig själv.
Orsaken till denna mentala helomvändning är att jag vågade som fan igår. Och jag bevisade att jag kunde som fan igår. En raketskjuts upp för självförtroendet var det att ställa mig och våga sjunga inför en person jag var rädd för, som dessutom skulle avgöra om jag var duktig nog för deras kör. Och ja, det var jag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida